Vilkår og Betingelser
Innledning
På meetmax.no er det trygt og enkelt å handle. Vi tilbyr rask levering, samt 14 dager åpent kjøp. Moms er inkludert i alle priser. Under ser du våre fullstendige kjøpsvilkår.
Alle varer på meetmax.no er godkjent for bruk i Norge.
Angrerett
Ifølge angrerettloven har kunden 14 dagers angrerett. Dette innebærer at du har rett til å angre kjøpet ditt ved å informere dette til Me & Max AS innen 14 dager fra den dagen du, eller en annen part, har tatt imot den bestilte varen (angrefristen).
Hvis Kunden ønsker å bruke angreretten, må Kunden, før angrefristen har løpt ut, sende en tydelig beskjed til Me & Max AS e-post (kundeservice@meetmax.no). Kunden må i e-posten oppgi navnet sitt, adressen sin og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet.
Hvis Kunden bruker angreretten sin, skal Kunden betale for returkostnadene. Kunden er ansvarlig for produktets tilstand etter at Kunden har mottatt produktet og under retursendingen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Me & Max AS fikk melding om at Kunden gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og/eller -emballasjen.
Kontakt oss alltid før du returnerer en vare, slik at vi lettere og raskere skal kunne hjelpe deg. Vi sender en returadresselapp som skal brukes når du sender varene tilbake. Returadresselappen koster 145,- kr for små pakker og 290,- kr for store pakker.
Hvis Kunden bruker angreretten, skal Me & Max AS refundere beløpet Kunden har betalt for produktet, inkludert forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som skyldes at Kunden velger en annen levering enn standardleveringen Me & Max AS tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling, vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. Me & Max AS har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet, sammenlignet med produktets originalverdi, hvis, og i den grad, slik verdiforringelse skyldes at Kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.
Me & Max AS skal tilbakebetale beløpet uten unødvendig forsinkelse, men ikke senere enn 14 dager fra datoen Me & Max AS mottok informasjon om at Kunden ønsker å benytte seg av angreretten. Me & Max AS skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil Me & Max AS har mottatt produktet. Tilbakebetaling skal skje til Kunden med den betalingsmetoden som Kunden har valgt, med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.
Unntak fra angreretten
- Hvis produktet er brukt og ikke lenger er i uforandret stand, forbeholder vi oss retten til å gjøre et fradrag i refusjonen ved retur.
- I tilfeller der produktet er spesiallaget for deg som kunde, gjelder ikke åpent kjøp eller angrerett.
Feil levert eller manglende vare
Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert så gi beskjed om dette på mail til kundeservice@meetmax.no innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert så hjelper vi deg.
Reklamasjon
Dersom du mottar en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i pakken din er feilfrie etter at du har mottatt dem. Om pakken er skadet ved levering, skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som leverte pakken din. Send inn feilmeldingen din til kundeservice kundeservice@meetmax.no så hjelper vi deg. Vi betaler returfrakten ved en eventuell retur av vare på grunn av reklamasjon. Ved en eventuell tvist, har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen, eller deler av den, er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Klage
Skulle vi avvise en eventuell klage, har du mulighet til å overklage til Forbrukerrådet.
Force Majure
ME & Max AS er unntatt sine forpliktelser til kjøpsavtalen om det inntreffer omstendigheter som ligger utenfor Me & Max AS sin kontroll. Dette kan for eksempel være lovgiving, streik, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofer eller liknende hendelser.
Fraktalternativer & Levering
Levering skjer med DHL. DHL leveringstid er 2-6 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor i Norge og hvilket leveringsalternativ du velger. Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell leveringsforsinkelse. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager. Det tilkommer ingen tollavgifter eller andre avgifter ved sending til Norge.
Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).
Betaling
Alle våre betalinger håndteres av NETS. Ingen avgifter tilkommer for noen betalingsmetoder. Som kunde kan du betale med kort
Salg til mindreårige
Hvis du er under 18 år, må du ha tillatelse fra verge for å bestille fra oss.
Priser
Prisene du finner på våre nettsider, er dagsaktuelle, inklusive 25 % moms. Momsen vises i kassen, med eventuelle fraktkostnader, før du bekrefter kjøpet. Om momsen endres, har vi rett til å endre prisene motsvarende. Prisjusteringer kan skje når som helst, uten forvarsel.
Rabattkode
Flere rabattkoder kan ikke kombineres, om ikke dette tydelig angis i vilkårene for den spesifikke rabattkoden. Kunden har selv ansvar for å angi korrekt rabattkode, og prisjusteringer på grunn av feilaktig rabattkode kan ikke justeres i etterkant.
Uavhentede pakker/forsendelser
Dersom pakker ikke hentes ut, forbeholder ME & Mas AS seg retten til å fakturere kunden for fraktkostnader, returfrakt og håndteringskostnader med totalt kr 395,-
Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler
Vi garanterer at de varene du får er feilfrie ved levering. Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden.
Leveringsmetode
Ved leveringer i Norge, bruker vi DHL.
Leveringstid
Leveringstiden kan variere, og leveringstiden på ditt produkt/dine produkter kan leses på produktsiden til hvert enkelt produkt. Så snart en vare er på vei til deg, vil du motta en bekreftelse via epost.
Dersom kunden hever kjøpet grunnet forsinket levering, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.
Det kan også oppstå tilfeller der det er umulig for oss å holde vårt løfte om leveringstider. Et eksempel på dette er om en av våre leverandører ikke holder sitt leveringsløfte med oss. Vi vil, så fort som mulig, informere deg om dette via epost.
Levering til Jan Mayen og Svalbard
Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).
Sikkerhet & Personvern
Vi benytter SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyr at alle bestillinger er krypterte og dermed helt sikre.
Me & Max AS garanterer at vi aldri leverer ut dine personopplysninger eller e-postadresse til tredjepart, så fremt det ikke foreligger spesielle grunner, f.eks. at politi, statsadvokat eller liknende ber om opplysninger. Du har rett til å få den informasjon vi har registrert om deg, og hvis du mener den er feilaktig eller irrelevant, kan du be om rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt i så fall kundeservice@meetmax.no
Bruksanvisninger
Alle produkter som krever bruksanvisning, blir levert med dette. Bruksanvisningen er skrevet på et forståelig språk (norsk, svensk, dansk eller engelsk), eller er visuelt utformet.
Kontaktinformasjon:
kundeservice@meetmax.no Tel. 45 44 66 66 Åpningstider: mandag - fredag mellom kl. 10:00-14:00.